אבי ניסנקורן קורא לחרדים: "ההסתדרות לא משנה אורחות חיים"

    ישראל פריי 2 Comment on אבי ניסנקורן קורא לחרדים: "ההסתדרות לא משנה אורחות חיים"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול בשעות אלו, עסקו הכותרות בשביתה הגדולה המתוכננת ובחישובי הנזקים והעיכובים הצפויים. היום, מתגאים הצדדים בהתגברות על המשבר, ובעיקר, בתוספת מיליארדי שקלים לשכרם של מאות אלפי עובדים.

    יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, העניק ראיון מיוחד לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית", והסביר על התהליך המורכב, תוך שהוא קורא לעובדים חרדים להצטרף להסתדרות: הכסף שהושג יחולק באופן שעובדים חלשים בכל מקום עבודה יקבלו יותר. מדובר במודל פשוט בו חלק מסכום העלאה הוא חבאחוזים וחלק בסכומים".

    לניסנקורן היו במפתיע מילים טובות ומחמאות לשר האוצר כחלון: "הוא שר אוצר חברתי, שיתף איתי פעולה בנושא עובדי הקבלן, עליית שכר המינימום, ועכשיו בהסכמי המסגרת. עבדנו יחד לטובת צמצום פערים, אני חייב לתת לו שאפו".

    הוא פירט את הנהנים מההישג האחרון: "יש 3 מליון שכירים בישראל, שליש מהם במגזר הציבורי. 500 – 600 אלף עובדים יהנו ישירות מהעלאה. הוספנו גם 150 אלף עובדי ניקיון ושמירה שיקבלו, בסופו של דבר תהיה לזה השפעה על כל המגזר הציבורי ובסוף על כל הציבור בישראל".

    ניסנקורן חשף כי דאג להעלאה מיוחדת וחריגה: "לבלניות דאגתי לתוספת של 17.5% במקום 7.5%. ניסיתי בהתחלה להגדיל את חלקיות המשרה, ראיתי שזה לא פשוט, ובשלב הזה הן קיבלו 10% יותר מהעלאה של האחרים. הן עובדות קשה ונמצאות בתחתית סולם השכר".

    יו"ר ההסתדרות הסביר על ההליך הפשוט של ההצטרפות לארגון ועל התועלות הרבות שבכך: "יש חדר התארגנות, יש צוות מיומן, כל מי שרוצה להתאגד מקבל מיד ליווי, פוטרים גם דמי חבר עד שנחתם הסכם קיבוצי. היום מתארגנים גם בתחומי הייטק, סלולר, רואי חשבון".

    הוא סיפר על מקומות חרדיים שהצטרפו כמו בית החולים לניאדו, רשת החינוך "מגן הלב" באשדוד על 500 מורותיה ועוד, שנהנים מהסכמי שכר הוגנים. 500 מורות נהנים מההתארגנות. "צריכים להבין, ההסתדרות לא משנה אורחות חיים, היא רק מקיימת ציווי של הגנה על העובדים".

    "גם דרעי וגם כחלון שרים חברתיים, יש בגם בליכוד. אני מאוד מקווה שנביא הישגים. זאת חובה שלי לציבור העובדים ולחברה ישראלית. נטל ההוכחה על ההסתדרות אנחנו צריכים לעשות את השינוי החברתי".

    ניסנקורן ביקש להוסיף בנימה אישית: "תודה לכם על הראיון הרציני. אני מתראיין לא פעם ב'קול חי' ומוקיר את העומק והרצינות שלכם, זה ראוי להערכה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ההסתדרות פועלת נגד הדת, לא יתכן שמעסיק קובע שכר עם עובד והעוד כופה אותו לעלות לו משכורת וכדו'

    2. 1

      מאיפה המוסדות החרדיפ יממנו את "השכר ההוגן"
      של העובדים אם המדינה לא מתקצבת אותם בתקצוב הוגן?
      המדינה הופכת את המוסדות החרדים בכח לעבריינים
      כאשר היא לא מצקצבת אותם בהתאם